Σπανόπουλος Ιωάννης (3ος πρωταθλητής Ευρώπης στην Πίστα , Πρωταθλητής Πίστας Αντοχής και Δρόμου)

Συνήθως το διατροφικό μενού που ακολουθώ κατά τη διάρκεια μεγάλων προπονήσεων και απαιτητικών αγώνων αποτελείται κυρίως από έτοιμες ενεργειακές μπάρες , ηλεκτρολύτες και υδατανθρακούχα ροφήματα της εταιρίας Science in Sports. Τα ενεργειακά gel μου είναι χρήσιμα μόνο κατά τη διάρκεια των αγώνων. Πολλές φορές, για να υπάρχει ποικιλία στο φαγητό μου χρησιμοποιώ και διάφορα σνακ που ετοιμάζω από το σπίτι, όπως για παράδειγμα κέικ ρυζιού με μπέικον και Κασίους. Για να μη μείνω δε από ενέργεια στις προπονήσεις και στους αγώνες, καταναλώνω περίπου 80-100 γραμμάρια υδατανθράκων την ώρα. Θα ήθελα τέλος να τονίσω ότι είναι πολύ σημαντικό να μην πεινάμε κατά τη διάρκεια της προπόνησης ακόμη και αν βρισκόμαστε σε δίαιτα!


Περικλής Ηλίας (Παγκόσμιος πρωταθλητής και πολλάκις Πρωταθλητής Ελλάδος στο MTB)

Ακολουθώ το ίδιο πρόγραμμα στις προπονήσεις μεγάλης διάρκειας περίπου όπως και στον αγώνα. Έτσι συνήθως τρώω ανά μια ώρα . Αλλά μετά τις 3 ώρες αρχίζω να τρέφομαι πιο συχνά ανά 30 λεπτά περίπου. Βέβαια αυτό είναι σχετικό, καθώς τις περισσότερες φορές «ακούω» το σώμα μου και τρέφομαι όποτε αυτό μου το ζητήσει. Συνήθως τρώω ενεργειακές μπάρες ή μικρά σάντουιτς που τα φτιάχνω ο ίδιος. Ενεργειακά gel μόνο εάν έχω προπονήσεις μεγάλης διάρκειας με μεγάλη ένταση ενδιάμεσα. Οι μπάρες ή τα σάντουιτς που προτιμώ έχουν περισσότερη πρωτεΐνη και λίπος μέσα και δεν προτιμώ τα «διαιτητικού» τύπου καθώς χρειάζομαι κάθε ενέργεια για να με βοηθήσει να συνεχίζω στον ίδιο ρυθμό.


Βολικάκης Χρήστος (Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην Πίστα Ταχύτητας και Πολλάκις πρωταθλητής Ελλάδος)

Εμείς που ασχολούμαστε με τα αγωνίσματα ταχύτητας δεν προπονούμαστε πολλές ώρες στο δρόμο αλλά το κάνουμε τουλάχιστον για 2-3 μήνες το χρόνο για τη διατήρηση της φυσικής μας κατάστασης. Σε μεγάλης διάρκειας προπονήσεις προτιμώ να έχω, ενεργειακά gel, αποξηραμένα σύκα, ενεργειακές μπάρες και σταφίδες. Μετά την πρώτη ώρα και κάθε 30 λεπτά τρώω και κάτι. Στο πρώτο παγούρι έχω πάντα ηλεκτρολύτες ή σκέτο νερό και πάντα στο δεύτερο παγούρι πρωτεΐνη για την διατήρηση του όγκου και της δύναμης μου. Τώρα στους αγώνες και ανάμεσα στις κούρσες πίνουμε αρκετούς ηλεκτρολύτες, ενεργειακά gel με καφεΐνη και αν υπάρχει μεγάλο διάλλειμα και ενεργειακή μπάρα.


Ταμουρίδης Ιωάννης (2ος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Αντοχής Πίστας, 1ος Έλληνας που αγωνίστηκε στον Γύρο της Ιταλίας κ.α.)

Η διατροφή πάνω στην προπόνηση και στον αγώνα είναι πολύ σημαντικά για τη διατήρηση της ενέργειας και της κατάστασης μας. Έτσι για τις προπονήσεις μου πάντα φροντίζω να έχω φαγητό μαζί μου. Συνήθως προτιμώ να παίρνω μαζί μου σπιτικό κέικ ή ενεργειακές μπάρες. Άλλες φορές κάποια μπανάνα. Όταν ξεκινάω για μεγάλες προπονήσεις, από 5 ώρες και πάνω επί πλέον παίρνω και κάποιο ενεργειακό gel. Η συχνότητα που επιλέγω να τρέφομαι είναι κάθε 30 με 40 λεπτά.


Πολυχρόνης Τζωρτζάκης ( Πρωταθλητής Ελλάδος Πίστας αντοχής και δρόμου)

Παίρνω μαζί μου σύκα που τα κόβω στην μέση και τους βάζω καρύδια και τα τυλίγω σε αλουμινόχαρτο. Eπίσης ετοιμάζω μικρά σάντουιτς με μέλι ή μαρμελάδα. Στις δύσκολες προπονήσεις παίρνω και μπάρες ZipVit με γεύση πορτοκαλί. Στις πολύ μεγάλες προπονήσεις- πχ. 6 ώρες- κοιτάω να έχω φάει καλό πρωινό και ξεκινάω να τρώω από την 3η ώρα και μετά ανά 30 λεπτά και από κάτι. Για εμάς τους Κρητικούς σε μερικές περιπτώσεις, αν βρεις και καμιά πορτοκαλιά στο δρόμο, σώζει ζωές!


Χαράλαμπος Καστραντάς ( Πρωταθλητής Ελλάδος Πίστας αντοχής και δρόμου)

Εγώ για τις προπονήσεις μου προτιμώ να έχω μαζί μου ενεργειακές μπάρες, μπανάνες, αποξηραμένα σύκα, σταφίδες και μπάρες δημητριακών. Τις μέρες των Χριστουγέννων έπαιρνα μαζί μου μελομακάρονα σπιτικά, φτιαγμένα από την μητέρα μου, που με κρατούσαν σε ενέργεια για εντυπωσιακά πολύ ώρα! Ανά 30-40 λεπτά αναλόγως το πόσο μεγάλη προπόνηση έχω, συνήθως ξεκινάω να τρώω μετά τις 2 ώρες.


Γιώργος Μπούγλας (Πρωταθλητής Ελλάδος Πίστας αντοχής και δρόμου)

Για τις προπονήσεις μου προτιμώ να παίρνω μαζί μου για φαγητό, μπανάνες, παστέλια, μπάρες-gel. Φτιάχνω επίσης ψωμάκια με μέλι ή μαρμελάδα. Πίνω πολύ νερό και στις μεγάλες προπονήσεις έχω και ενεργειακό ρόφημα ηλεκτρολυτών. Αν κάνω δυνατές σε ένταση προπονήσεις μερικές φορές πίνω και καφέ. Στις προπονήσεις ξεκινάω να τρέφομαι ανά 45 λεπτά περίπου και μετά τις 3 ώρες πιο συχνά.


Απόστολος Μπούγλας (Πρωταθλητής Ελλάδος Πίστας αντοχής και δρόμου)

Κατά την διάρκεια της προπόνησης και επειδή είναι πολλές οι ώρες, μου αρέσει να έχω ποικιλία στο φαγητό. Για αυτό χρησιμοποιώ ενεργειακές μπάρες δημητριακών, παστέλια, μπανάνες ή αποξηραμένα φρούτα πχ σύκα. Μαζί μου έχω επίσης ρόφημα με υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες. Επίσης μπορείς να φτιάξεις χειροποίητες μπάρες με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και θρεπτικά συστατικά όπως ταχίνι, μέλι, βρώμη, σταφίδες, γκότζι ή ιπποφαές. Στις προπονήσεις ξεκινάω να τρέφομαι ανά 45 λεπτά περίπου και μετά τις 3 ώρες πιο συχνά.


Φασόη Βαρβάρα( Πρωταθλήτρια Ελλάδος στην Ποδηλασία Δρόμου)

Προσωπικά αν και θα ακουστεί περίεργο προτιμώ να μην τρέφομαι κατά την διάρκεια προπονήσεων μέχρι τώρα. Ακολουθώ σωστό διατροφικό πρόγραμμα με στόχο να είμαι καλυμμένη και πλήρης από φαγητό. Έτσι έχω πάθει τον οργανισμό μου να μην ζητάει φαγητό κατά την διάρκεια των αγώνων και των μεγάλων προπονήσεων. Χρησιμοποιώ μόνο σε μεγάλες προπονήσεις και σε αγώνες με δύσκολες συνθήκες , μερικά ενεργειακά τζελ . Στα παγούρια μου φροντίζω πάντα να έχουν μέσα στο νερό υδατάνθρακα και ηλεκτρολύτες και καλύπτομαι θρεπτικά όσο χρειάζομαι από εκεί.


Γρηγόρης Σουβατζόγλου.( Πρωταθλητής Ελλάδος στο Τρίαθλο)

Αν και εγώ προσωπικά δεν ξεπερνάω συχνά τις 3 ώρες ποδηλασίας, αγαπημένη μου διατροφή στις προπονήσεις είναι τα ενεργειακά τζελ μαζί με ένα παγούρι με νερό και ένα 2ο με ηλεκτρολύτες. Το αγώνισμα στο Ολυμπιακό πρόγραμμα του Τριάθλου έχει ως εξής : 1500μ κολύμπι -40χλμ ποδήλατο και 10 χλμ τρέξιμο.

Έτσι , στον αγώνα ξεκινάω με ενεργειακό τζελ 20 λεπτά πριν την εκκίνηση. Αφού βγω από το κολύμπι και ξεκινήσω το ποδήλατο πίνω υγρά. Το καλύτερο είναι ένα μικρό παγούρι με νερό και άλλο ένα με ηλεκτρολύτες. Ανάλογα τον αγώνα, τη διαδρομή και τις καιρικές συνθήκες κτλ παίρνω ένα η δύο τζελ στο ποδήλατο. Αν πάρω ένα θα είναι περίπου στο 8-9 χλμ. αλλιώς θα πάρω το πρώτο στο 3ο – 4ο χλμ. και το δεύτερο στο 18ο-19ο για να μην το έχω μαζί μου στο τρέξιμο. Αν κάποιος το χρειάζεται και δεν τον ενοχλεί μπορεί να πάρει τζελ καφεΐνης και στο 3-4 χλμ. τρεξίματος. Στο ποδήλατο είναι πιο εύκολο να έχεις τζελ και να το καταναλώσεις ενώ στο τρέξιμο θα πρέπει να το κουβαλάς. Επίσης, στο τρέξιμο μπορεί να καταναλώσεις υγρά μόνο σε σταθμούς υδροδοσίας ,αν δεν θέλεις να κουβαλάς παγούρι μαζί σου.

 Ευχαριστούμε όλους τους πρωταθλητές μας για τις απαντήσεις τους !