Ποιο είναι καλύτερο και σε τι χρησιμεύει το νερό, ένα ισοτονικό ποτό ή ένα ενεργειακό ποτό κατά τη διάρκεια μιας βόλτας ή ενός ποδηλατικού αγώνα; Το Qubo.gr ρωτά τον ειδικό, που μας αναλύει τα υπέρ και τα κατά της κάθε επιλογής.

Του Θαλή Παναγιώτου

Κάθε φορά που γυμναζόμαστε, νιώθουμε έντονο το αίσθημα της δίψας. Ποια είναι, όμως, η καλύτερη επιλογή για να την καταπολεμήσουμε; Η πιο εύκολη επιλογή είναι το νερό. Είναι όμως κι η καλύτερη; Υπάρχουν τα ενεργειακά – αθλητικά ποτά, τα οποία μπορούμε να προμηθευτούμε από οποιοδήποτε περίπτερο... Για να σας βοηθήσουμε να έχετε το maximum των δυνατοτήτων σας όσο γυμνάζεστε, σας παραθέτουμε τα υπέρ και τα κατά του καθενός.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Η σημασία της ενυδάτωσης για τον οργανισμό

Νερό: Το νερό είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας. Η προσφορά του σε ενέργεια και ηλεκτρολύτες είναι μικρή, αλλά είναι το καλύτερο ποτό για την ενυδάτωση του οργανισμού. Λόγω της μικρής ύπαρξης ηλεκτρολυτών το νερό ενδύκνειται για μικρής διάρκειας και έντασης προπόνηση. Μπορούμε όμως με ένα snack, σε συνδυασμό με το νερό, να λάβουμε το απαραίτητο συμπλήρωμα ενέργειας.

Αθλητικά ισοτονικά ποτά: Τα αθλητικά ποτά είναι πλούσια σε ηλεκτρολύτες. Οι ηλεκτρολύτες χάνονται εύκολα από τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της εφίδρωσης ενώ η χρησιμότητά τους για την μυϊκή λειτουργία είναι πολύ βασική. Για αυτόν το λόγο τα αθλητικά ποτά είναι η καλύτερη επιλογή για μεγάλης διάρκειας και έντασης προπόνηση όπως το mountain bike. Περιέχουν 6-8 γρ. υδατανθράκων στα 100ml αλλά δεν ενυδατώνουν τόσο καλά όσο το νερό.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Ισοτονικά ποτά στην ποδηλασία

Ενεργειακά ποτά: Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν πάρα πολύ υψηλό ποσοστό σε υδατάνθρακες (πάνω από 10 γρ στα 100ml). Μπορεί να περιέχουν καφεΐνη και άλλες διεγερτικές ουσίες όπως ταυρίνη και ουσίες από φυτά (ginseng). To αρνητικό με τα ενεργειακά ποτά είναι ότι μπορεί να προκαλέσουν κάποιον εθισμό και επίσης, λόγω της καφεΐνης, συμβάλλουν στην απώλεια ιόντων ασβεστίου, τα οποία είναι σημαντικά για τη σύσπαση των μυών του ποδηλάτη. Τέλος, το τσάι και ο καφές έχουν διουρητικές ιδιότητες και για αυτόν το λόγο δεν συνιστώνται πριν από την άσκηση, αφού προκαλούν ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από την ενυδάτωση.