Η ξεκούραση και συγκεκριμένα η ποιότητα αλλά και ποσότητα του ύπνου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση ενός αθλητή, αλλά και απλού αθλούμενου γενικότερα. Το 8ώρο στο οποίο όλοι οι επιστήμονες αναφέρονται δεν είναι τυχαίο καθώς μελέτες έχουν δείξει πως αθλητές που κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες για διάστημα μίας εβδομάδας απέδειξαν πως διαταράσσεται ο μεταβολισμός της γλυκόζης, η διαχείριση της όρεξης και η λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Επίσης παρατηρήθηκε έλλειψη συγκέντρωσης και μείωση της απόδοσης , μέσω μετρήσεων από  εργομετρικούς ελέγχους που έγιναν με κανονικές ώρες ύπνου σε σχέση με λιγότερες από 6 ώρες ύπνου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: Μήπως το παρακάνεις; Τρία σημάδια που υποδηλώνουν οτι ίσως πρέπει να ξεκουραστείς λιγάκι

Για το μέσο αθλούμενο και άνθρωπο γενικότερα η έλλειψη ύπνου σχετίζεται άμεσα με την αύξηση βάρους καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση ινσουλίνης όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας?

1.Φροντίζουμε το δωμάτιο να είναι σκοτεινό, χωρίς θορύβους και σε καλή θερμοκρασία χειμώνα καλοκαίρι. Μάσκα για τα μάτια και ωτοασπίδες μπορούν να βοηθήσουν.

2.Απομακρύνουμε ηλεκτρικές συσκευές από το δωμάτιο καθώς και τηλεόραση.

3.Αποφεύγουμε να πίνουμε καφέ μέχρι και 5 ώρες πριν.

4.Ο μεσημεριανός ύπνος βοηθάει αλλά να μην υπερβαίνει την μία ώρα καθώς μπορεί να επηρεαστεί ο βραδινός μας ύπνος.

5.Μετά από μία κοπιαστική και αγχώδη μέρα … ένα καλό, ζεστό μπάνιο και το σεξ μπορεί να μας χαλαρώσουν για να απολαύουμε ένα βαρύ ύπνο..